Mastermind társasjáték
Mastermind társasjáték egy olyan táblás társasjátk amelyet két játékos tud játszani egyszerre, egymás ellen. A játék nagy előnye, hogy nagyon kicsi a helyigénye, így akár utazás közben a vonaton, buszon, vagy autóban is lehet játszani. Pláne, hogy vannak még kifejezetten, utazó variációk is amelyek igazán kicsik.
Mastermind társasjáték menete
Az egyik játékos a táblán egy csak általa látható helyen, a rendelkezésre álló nyolcféle színű bábúkból válaszzon ki négyet és ezeket helyezze el a táblán. Az ellenfélnek ezt a színkódot, színkombinációt kell kitalálnia maximum 10-12 lépésből (a lépések száma függ, hogy mekkora és milyen táblán játszunk).
Ha megtörtént titkos kód már a helyén van, az ellenfél elkezdheti a találgatást. Lerak, betűz négy különböző színű bábut a tábla első sorába. Ekkor az ellenfél összevet az általa lerakottakkal és értékeli, oly módon, hogy fehér pálcikát rak a lerakott sor mellé, akkor, ha a kódfejtő elatláta a színt, de nem azonos helyre tette le az eredetivel. Ha stimmel a szín is és a pozíció is, akkor piros pálcikát tesz le. Ha olyan színt rakott, le ami nincs az eredeti négyesben, akkor nem tesz semmit.
Innentől, már van mire támaszkodjon a találgató és elkezdheti a következő sort lerakni. Megtartja azt amelyikre úgy gondolja, hogy arra vonatkozik a megfelelő pálcika és lecseréli a többit valmi más színre. Persze, lehet, hogy pont azt cserélte le, ami jó volt és olyat tart meg ami nem, de ez nem baj, mert ha okosan, szisztematikusan találgat, akkor néhány sor után, már logikusan ki tudja következtetni, hogy mely színek jók, és melyek nem.
A mastermind jétéknak két kimenetel lehet, vagy kitalálja kódfejtő a játéktábla vége elött a kódot és nyert, vagy nem és, akkor a kód rakó nyer.
Ezután cserélnek, fordul a kocka. Most a kódfejtő fog kódot rakni és a másik játékos próbálja kitalálni a kódot.
Ha vége ennek a körnek is, akkor megnézik, hogy ki találta ki kevesebb lépésből a kódot és az nyert.